Google Siteyi Neden Sevmez?

info@mrseo.com.tr

Arama motoru devi Google’ın bir siteyi sevmemesi için onlarca neden bulunabilir. Google arama motorunu bugün en çok kullanılan arama motoru yapan şey; kullanıcılarına en temiz ve en alakalı sayfaları sunmak için sürekli geliştirmeler yapmasıdır. Diğer arama motorları google’ın seviyesine dahi gelememişken yaptığı güncellemelerle kuralları baştan yazan Google siteleri belirli kriterler içerisinde değerlendirerek sıralamaya alır. Ciddi bir kazanç kapısına haline dönüşen arama motoru üzerinde verilen milyonlarca reklam, organik aramalarda çıkabilmek adına gerçekleştirilen seo çalışmaları bunu kanıtlar niteliktedir. Günümüz dünyasında herhangi bir kelimede üst sıralara gelerek daha geniş insanlara ulaşmak her şirketin her şahsın istediği hususlardan. Tabi bu söylenildiği kadar kolay olmuyor. Organik aramalarda zaman içerisinde yükselmek ve liderlerle rekabet etmek sancılı bir süreç gerektiriyor. Bu süreci daha da kısaltarak kısa yoldan hedefe varmak isteyen web girişimcileri bilerek ya da bilmeyerek Google’ı kızdırabilmekte. Gerçekleştirilen yanlış uygulamaların sitenin geçmişine sürülen bir leke olduğu düşünüldüğünde zararlı olabilecek uygulamalardan kaçınmanın gerekliliği de ifade edilmiş olacaktır. Ne kadar temiz ve sorunsuz bir site çıkarırsanız arama sonuçlarında yüksek sıralarda görüntülenmeniz daha kolay olacaktır. Google’ın sevmediği siteleri yerden yere vurduğu hiçbir zaman unutulmamalıdır. Bir kere manuel spam cezası almış bir site Google’ın güvenini tam olarak olmasa da kısmen kaybetmiştir. Bu tür cezalara maruz kalındığında aylarca uğraşılarak spam işleminden kurtulabilmek adına uğraş vereceğinize atacağınız adımları daha fazla düşünerek atmanız daha verimli olacaktır. Google’ın siteyi sevmemesi pek çok faktörü içinde barındırdığından kaynaklanabilir. Kurumsal seo anlamında çalışma yapılacak sitelerin aşadağıki faktörlerden kaçınmaları gerekiyor. Olabildiğince temiz ve kaliteli platformlara ihtiyaç bulunuyor.

Google’ın Sevmediği Siteler:

  • İçerik bakımından kopya içeriklerin ağırlıkta olduğu özgün olmayan siteler.
  • Web sitesinin title, description ve keyword’lerini uyumsuz girmiş ya da hiç girmemiş siteler.
  • İçerikle uyumsuz meta verileri barındıran siteler.
  • Kullanıcıyı aldatmaya yönelik faaliyet gösteren faydasız siteler.
  • Yazılarda spam sayılabilecek düzeyde anahtar kelime kullanan siteler.
  • Aşırı düzeyde backlink ve site dışı seo çalışması yapılmış siteler.
  • Ziyaretçilerini kandıran ya da aradıklarından farklı içerik ya da reklamlara yönlendiren siteler.
  • Ziyaretçinin inisiyatifi dışında reklam şirketlerini kullanan siteler. (mobil reklamlar)
  • Güncel olmayan siteler. (Gündemi takip etmeyen, sürekli güncellenmeyen siteler)
  • İstikrarsız siteler (1 gün 10 içerik girip 10 gün boyunca içerik girişi yapılmayan siteler)

Google’ın Sevdiği Siteler

  • Sürekli olarak güncel kalmayı başaran ve yeni içeriklerle istikrarlı bir şekilde beslenen siteler.
  • Ziyaretçisini aradığı doyurucu bilgiye ulaştıran kaliteli siteler.
  • İnternet üzerinde hizmet verdiği alanda bulunan bilgi açığını kapatacak kapsamlı içerikler hazırlayan siteler.
  • Yazı uzunluğunu yapay düzeyde barındırmayan siteler. Yani; bir içerik hazırlama aşamasında belirli bir kelime sayısına odaklanılmasına gerek bulunmuyor. Konunun bittiği yerde gereksiz yere uzatılması yazının kalitesini artırmak yerine azaltacaktır.
  • Ziyaretçilerini kandırmayan aradığı bilgiye doğrudan ulaştıran siteler.
  • Yapay çalışmalardan uzak kalıp doğal süreçlerle beslenen siteler.
  • Ziyaretçilerin dakikalarca vakit geçirdiği siteler.
  • Her tarayıcı ile uyum sağlayan, mobil uyumlu temalara sahip siteler.

Sitenin hedef kelimesinde ilerleme aşamasında dalgalanmaların olması normaldir. Önemli olan dalgalanmaların ne düzeyde ne sıklıkla olduğudur. Sitenin sıralamadaki yerinde oluşacak dalgalanmaları önlemenin yolu Google’ın değer verip kaliteli göreceği platformlar hazırlamaktır. Bu bağlamda dikkat edilmesi gereken pek çok konu bulunmakta. Sürecin başarılı olmasının temelinde aslında ziyaretçileriniz yer alır. Hemen hemen tüm kurallar ziyaretçi davranışını ölçme üzerine kurulmuştur. 2008 yılında kullanıma sunduğu Google Chrome adlı tarayıcıyı bize göre sırf ziyaretçi davranışlarını analiz edebilmek adına sunmuştur. Google sanal ortam üzerinde nasıl hareket edeceğinizi sizden iyi biliyor. Bu bakımdan olabildiğince kaliteli içeriklerle beslenen gezinebilirliği yüksek ve ziyaretçinin gezerken keyif alacağı siteler tasarlayıp bir takım hilelerden uzak durulmalı. Bu kriterleri taşımayan bir sitenin seo firması hizmetlerinden faydalanmasının da pek kalıcılık sağlamayacağı unutulmamalıdır.

seo