Rakipleriniz ile aranızdaki rekabeti daha avantajlı hale getirmek ve rakiplerinizden daha iyi duruma gelmek ve iş potansiyelini arttırmak için seo planlaması yapmak en verimli reklamasyon işlemi olacaktır. Arama motoru optimizasyonu günümüzün en doğal ve en nitelikli reklam çalışmaları olmaktadır. Rakipleriniz ile seo rekabeti her geçen gün artan online rekabette marka bilinirliğinin artması ve kesin dönüş alınması bakımından seo çalışmaları son derece profesyonel şekilde yapılmalıdır.
Stratejik SEO Planlamasının Amacı
Site içindeki kriterler ve site dışındaki kriterler kadar önemli olan bir başka durum da rakiplerin ve sektörün genel yapısını bilerek bu alanda SEO çalışmaları yapmak olacaktır. Bundan dolayı da rakiplerin tüm davranışları, sektörden sektöre farklılık gösterecektir. Bu durumda da her sektör için farklı SEO çalışmalarının yürütülmesi anlamına gelecektir. Bu yüzden de sektör odaklı SEO çalışmaları yapılması en kaliteli çalışmaları oluşturacaktır.
SEO rekabeti için her sektör kendi içinde farklı dinamiklere sahiptir ve bu dinamiklere bağlı olarak da rekabet düzeyi farklılaşmakta ve rekabet oranları artış göstermektedir. Öncelikle işletmenin sektör içindeki şartları ve sektördeki durumu tespit edilerek SEO kurgusu oluşturulmalıdır. Bu kurgu dahilinde seo çalışmaları yürütülmelidir.
Arama motoru algoritmasındaki rakamsal ölçüler, değişen rekabetle ve değişen sektörle aynı doğrultuda değişir ve bu da sektörel seo çalışmaları olarak kendi içinde farklılık gösterir. Rekabete dayalı seo çalışmalarına örnek vermek gerekirse şu şekilde bir durum karşımıza çıkmaktadır. Site içi anahtar kelime yoğunluğu rekabet düzeyini 2/10 oranında etkiliyorsa anahtar kelime çalışmaları % 6 oranında belirlenmelidir. Rekabet düzeyi 8/10 ise bu durumda da anahtar kelime oranı % 3 olarak belirlenecektir. Bu durumda artan rekabetle birlikte doğru orantılı olarak risk faktörü de artacak ve daha farklı bir rekabet odaklı seo çalışması yürütülecektir.
Sektörel Rekabet Düzeyi Şu Kriterlere Bağlı Olarak Değişmektedir
- Sektörel odaklı anahtar kelime
- Anahtar kelimelerin arama oranları ve reklam rekabet oranları
- Anahtar kelimelerin zamansal olarak değişimleri
- Rakiplerin ürün sayısında olan artışlar
- Rakiplerin ürün ve hizmet içeriğindeki özgünlüğü
- Rakiplerin sektörel içerikleri, yayın durumları ve artış hızı
- Rakiplerin sosyal medya içerikleri, takipçileri ve ilgi oranları
- Rakiplerin sosyal medya paylaşımlarının oranları ve sosyal medyadaki aktivitesi
- Rakiplerin online marka değerleri ve sektörel açıdan değişim süreçleri
- Rakip olarak görülen sitelerin linklerindeki artış ve link yapısı dağılımları
- Sektördeki rakiplerin niteliği ve potansiyeli
Rakipler İle Alakalı Stratejik SEO Çalışması Neleri İçermektedir?
Sektörel SEO incelemesinde stratejik olarak seo planlaması derinlemesine yapılmalı ve sektörün seo haritası çıkarılarak sizin bu haritadaki konumunuz net bir şekilde bulunmalıdır. Stratejik seo planlamasında genel olarak Webtures’in özel olarak geliştirdiği seo analiz aracıyla Google üzerinden gerçekleştirilen araştırmalar ile seo planlaması kullanılarak gerçek veriler elde edilmektedir. Bu araştırma ve analizler sonucunda da rakiplerden daha üstün bir başarı yakalamak için tüm çalışmalar raporlanır ve bu raporlar doğrultusunda işlemler geliştirilir. Bu sayede de sektörel olarak stratejik seo planlaması yapılmış olunur.
Stratejik SEO planlaması şu Şekillerde Yapılmaktadır
- Öncelikle site baz alınarak anahtar kelime çalışmaları yapılır.
- Rakiplerin ve sektörün kullandığı anahtar kelimeler çıkartılır.
- Anahtar kelimelerin değişim süreçleri ve değişim trendleri tespit edilir.
- Anahtar kelimelerin arama yoğunluğu ile Adwords maliyetleri raporlanır.
- Site için anahtar kelime uygunluğu bulunur.
- Tüm sayfalarda seo analizleri yapılır.
- Rakiplerin site içi özgünlük oranları tespit edilir.
- Sosyal medya değerlendirmeleri yapılır.
- Seo bazlı kullanıcı değerlendirmeleri oluşturulur.
Tüm bu incelemeler ve istatistikler doğrultusunda da sektörel seo planlaması hayata geçirilmiş olunur. Bu şekilde kaliteli bir SEO hizmeti ile %98 oranında doğruluk elde edilir ve bu doğru tespitler ile rakiplerinizden üst sıralara yerleşmiş olursunuz.