Adwords’ün Seo’ya Etkisi Var mı?

info@mrseo.com.tr

Dünya çapında yaygın olarak tercih edilen ve kullanılan reklam modeli Adwords Google’ın sunmuş olduğu alternatif reklam hizmetlerinden. Google üzerinde doğal sonuçlar dışında kalan reklamlar bölümünde yayınladığı reklamlarla şirket, işletme ya da firma sahiplerini müşteri potansiyeli olabilecek bireylere ulaştırıyor. Akıllıca tasarladığı sistemin Google’ın gelişmişlik düzeyiyle doğru orantıda olduğu düşünüldüğünde hedef kitleye doğrudan ulaştırabilecek bir reklam modeli ile karşı karşıya kalındığı görülecektir. Zaman içerisinde geliştirilen reklam görüntülemelerinin günümüzde dikkat çekici bir hal aldığını somut bir şekilde görebiliyoruz. Eskinin metin reklamları günümüzde yerini metin + görsel odaklı reklamlara bırakmıştır. Bu da ilgi çekiciliği artırarak hedef kitlenin dikkatini çekebilecek reklam görüntülemeleri sağlamıştır. Webmaster’ların pek çok platformda sıkça tartıştığı konulara öncülük eden Adwords Seo konusunda ne denli etkili ? Özellikle webmaster forumlarında yöneltilen yaygın soru bu yönde. Çoğu webmaster’ın bu konuda yanlış bir düşüncede olduğu görülmektedir. Adwords ve SEO birbirini doğrudan etkileyen terimler değildir. Adwords’te reklam vermenin organik sıralamalara faydalı olduğu mit’i internet üzerinde pek çok kişi tarafından belirtilen bir düşünce olsa da Google mühendisi Matt Cutts’ın bu konudaki açıklaması birbiri ile bağlantısı olmayan iki terimden bahsediyor. Bu noktada her iki görüşü de incelemekte fayda görüyoruz. Bir kesim Adwords’ün Seo’ya katkısı olduğunu iddia etse de bir kesimde birbirleri ile bağlantısının olmadığını belirtiyor.

Şirket yetkililerinin bu yönde yaptığı açıklamalara bakılırsa her iki hususunda birbirinden kesin çizgilerle ayrıldığı yönündedir. Biri reklam modeli bir diğeri organik çalışmaları kapsayan bir süreci içeriyor. Her ikisinin de amaç ve yönteminin farklı olduğu düşünüldüğünde ve şirket yetkililerinin açıklamalarının dikkate alınmasıyla Adwords’ün Seo üzerinde bir etkisinin olmadığına ikna oluyoruz ancak, bu konuda yapılan tahminlerde bu anlamda webmaster’ları düşündürmüyor değil.

Adwords Seo’yu Etkiliyor!

Yeni açılmış ve sürekli olarak içerik yayınlayan bir web sitesi düşünün. İnternet sitesine sahibinden başka giren olmayacaktır öyle değil mi? Belki aylar sürecek bu süreçte Google’ın gözüne girebilmek önemli. Özgün içeriklerle beslenen sitede doğal çalışmaların sürdürülmesi gerekiyor. Bu süre zarfında sitesini Adwords reklam modeli ile ziyaretçi kitlesine ulaştıran site sahibinin sitesi belirli bir kitleye hızlıca ulaşmış olacaktır. Siteye giren ziyaretçilerin sitede kalma süresi, hemen çıkma oranları, sitenin memnun edip etmediği gibi metriklerde bilgi sahibi olan Google siteye değer verme sürecini hızlandırabilmek adına veri elde etmiş olacak.  Henüz aylar sonra ziyaretçi alıp yeni yeni değerlendirmeye başlayacakken ilk aydan siteniz hakkında belirli oranlarda bilgiler oluşmaya başlayıp değerlendirme sürecini daha da kısaltacak. Adwords Seo için ilk adım olabilir. Siteye Adworda aracılığıyla girmiş olan bir ziyaretçi belki de sosyal medya hesaplarında sitenizin adresini paylaşarak daha fazla kitleye ulaşmasını sağlayarak Google’ın site hakkındaki pozitif düşüncelerinin artmasına neden olacak. Kaliteli bir sitenin değerlendirilmesi aşamasında temel kriterlerin işleme alınması Adwords sayesinde daha da hızlandırılmış olacak.

Google’ın yaptığı açıklamalardan çıkarım yapılması gerekirse; “Adwords’te reklam verdiğinizde size tolerans tanıyacağımızı sanmayın”. Aslında işin özeti bu cümlede. Seo uzmanlarının bir kısmında şu şekilde yaygın bir görüş bulunuyor. “Daha fazla reklam verilmesi adına Google arama sonuçlarında bazı sitelere sıralama kaybı yaşatıyor.” Elbette bu kanıtlanmış bir bilgi değildir. Yalnızca bir teoridir. Seo sürecinin sağlıklı olmasına önem verilmeli ve çalışmalar bu doğrultuda planlanmalıdır. Adwords reklamlarının kesilmesinin ardından ziyaretçi ve müşterilerde tabir yerindeyse bıçak gibi kesilecektir ancak; organik arama sonuçlarında üst sıralarda yer almak yıllar boyu kazandıracaktır. Şirketiniz için reklam almaktan ziyade kurumsal seo çalışmalarını araştırmalısınız.

seo