Google Seo Kriterleri Nelerdir?

info@mrseo.com.tr

Dijital dünyada popülarite sağlamanız ve sitenizi Google gibi arama motorlarının takibinde iyi görünmesini başarmanız için Seo çalışmalarından faydalanmanız gerekir. Web sitelerinde yer alan doğru seçilmiş bilgi, hizmet veya satışların daha fazla ilgili kitleye ulaştırılmasını sağlamak için uygun Seo teknikleriyle hazırlanmış analizler ve uygulamalar gerekir. Arama sonuçlarında ikinci ve üçüncü sayfada yer almak size çok fazla kazanç sağlamayacaktır.

Dünyanın en büyük arama motoru olan Google’ın belli Seo kriterleri vardır. Bu kriterler; Domain bazlı Seo kriterleri, Hosting bazlı Seo kriterleri, Site içi Seo kriterleri, Site dışı Seo kriterleri, Tasarımsal Seo kriterleri, Yazılımsal Seo kriterleri, İçeriksel bazlı Seo kriterleri, Sosyal medya bazlı Seo kriterleri, Ziyaretçi bazlı Seo kriterleri Search Console kriterleri, Seo Tool kriterleri, Yerel Seo kriterleri, Mobil Seo kriterleri olarak belli başlıklara ayrılır.

Domain Bazlı Seo Kriterleri

  • Domain yaşı 1’den fazla olmamalıdır.
  • Anahtar kelime Domain’de yer almalıdır.
  • Prestijli Domain uzantıları tercih edilmelidir.(com,com tr,net gibi)
  • Whois bilgileri açık olmalıdır.

Hosting Bazlı Seo kriterleri

  • Türkiye lokasyonlu olmalıdır.
  • Hosting tepki süresi hızlı olmalıdır.

Site içi Seo Kriterleri

  • Anahtar kelime sayfada H1 olarak ve farklı yapıda H2 olarak yer almalıdır.
  • Her sayfanın birbirinden farklı title’ı, meta description’ı H1 ve içeriği olmalıdır.
  • Site indeks aramasında 1. Sırada yer almalıdır.
  • Aynı içeriğe sahip sayfalarda ana içerik canonical ile belirtilmelidir.
  • Tüm sayfanın başlığı 70 karakteri geçmemelidir.
  • Bir sayfada link sayısı yüzü geçmemelidir.
  • Maksimum bir adet h1,4 adet h2 ve 4 adet h3 kullanılmalıdır.
  • H etiketleri hiyerarşik sırayla kullanılmalıdır.
  • Her anahtar kelimeye özel sayfa oluşturulmalıdır.

Site Dışı Seo Kriterleri

Rakiplerin backlinkleri analiz edilmeli, aynı kaynaklar elde edilmeye çalışılmalıdır ve sektöre özel backlink çalışmaları yapılmalıdır.

Tasarımsal Seo Kriterleri

  • Resim isimleri Seo’ya uyumlu olmalıdır.
  • Resimlerde alt etiketi bulunmalıdır.
  • Wc3 hataları temizlenmelidir.
  • Sitede içeriği örtecek kadar reklam olmamalıdır.

Yazılımsal Seo Kriterleri

  • Siteye ait site haritası olmalıdır.
  • Link yapısının Domaine yakın, kısa ve uzantısız şekilde kullanılması gerekir.
  • Gizli sayfaların indekslenmesi engellenmelidir.
  • Sitede iframe içerikler bulundurulmamalıdır.
  • Her sayfaya uygun canonical kodu bulunmalıdır.
  • Site linki değiştirilirse 301 ile yönlendirme yapılmalıdır.

İçeriksel Bazlı Seo Kriterleri

  • Her sayfada en az 200 içerik olmalıdır.
  • Her içerikte ortalama %3 oranında anahtar kelime olmalıdır.
  • Site sayfalarının benzerlik oranı %60 ‘ın üzerinde olmalıdır.
  • Ana sayfada en az bir paragraflık metin olmalıdır.
  • Her içerikteki ilk cümlede bir anahtar kelime bulunmalıdır.

Sosyal Medya Bazlı Seo Kriterleri

  • Sayfayla ilgili sosyal medya profilleri açılmalı.
  • Sosyal medya hesaplarında sayfa paylaşılmalı.
  • Yarışma veya reklam kampanyası düzenlenmelidir.

Ziyaretçi Bazlı Seo Kriterleri

  • Sitede uzun kalma sürelerini uzatmak için çalışılmalı.
  • Sayfalarda resimler olmalı.
  • Yorum ve beğeni yapılması teşvik edilmeli.
  • Sayfalarda navigasyon menü kullanılmalı.

Search Console kriterleri

  • Yapılandırmada coğrafi hedef Türkiye olarak belirtilmelidir.
  • Search Console’a siteyi eklemeli ve doğrulama yapılmalıdır.
  • Yinelenen başlık ve meta bilgileri ile uzun ve kısa açıklama hataları giderilmelidir.
  • Tarama hatası ve kötü niyetli yazılım kontrolleri yapılmalıdır.

Seo Tool Kriterleri

  • Site tek bir şekilde açılmalıdır.
  • Google Analyticks eklenmelidir.
  • Redirection eklentisi ile 404 hatalarının önüne geçilmelidir.
  • Site mobil uyumlu olmalıdır.
  • Yorum baclinkleri kullanılmalıdır.
  • Yalnızca alakalı sitelerden backlinck alınmalıdır.

Yerel Seo Kriterler

  • Foursquare, Yelp, Google Busines profil kullanmalısınız.
  • Her şehir için landing page oluşturmalı ve sayfa başlığında adres bilgileri geçmelidir.
  • Google rehbere firma eklenmelidir.
  • Bölgesel Google sıralamasında çıkmak için o bölgeye ait adres olmalıdır.

Mobil Seo Kriterleri

  • Mobile özel tasarım kullanılmalıdır.
  • Mobil site hızı optimize edilmelidir.
  • Telefon ve tablet görünümleri iyileştirilmelidir.
seo