Google Güncellemeleri Neye Göre Yapıyor?

info@mrseo.com.tr

Sanal ortam üzerinde her geçen gün artış gösteren web sitesi sayısı 2011 yılından itibaren neredeyse iki katına ulaşmıştır. İnternet teknolojilerinin yaygınlaşması, insanların bilgiye erişiminin kolaylaşması her gün yüz binlerce web sitesinin sanal ortam üzerine katılmasına neden olmuştur. Google’ın milyarlarca web sitenin arasına katılan yeni siteleri tarayarak veri tabanına kaydetmesi işlemi de gün geçtikçe daha da zorlaşmıştır. Yalnızca Google değil tüm arama motorlarının işlerinin site sayısının artmasıyla daha da zorlaşması ve daha maliyetli bir hal alması bir takım yenilikleri gerektirmiştir.  İnternet teknolojilerinin durmaksızın geliştiği ve çağın yenilikleri hızlı bir şekilde bünyesine dahil etmesi arama motoru algoritmalarının bazı konularda eksiklikler çıkarmasına neden olabilmekte. Google bu eksikliklerin önüne geçerek yeni özellik ve nitelikleri algoritmasına dahil edip çağa ayak uydurabilmek adına zaman zaman güncellemeler yapmakta. Özellikle son yıllarda gerçekleştirdiği güncellemelere bakıldığında doğrudan spam içerikli siteleri temizlemek ve filtre edebilmek adına ciddi çalışmalarla yeni güncellemeler yaptıklarını görebilmekteyiz. Kendisini aldatmaya yönelik faaliyetler gösteren, ziyaretçiye hiçbir faydası olmayan web sitelerinin basit işlemlerle bir yere gelememesi son yıllarda yapılan güncellemelerin ortaya çıkardığı şeffaflık ve temizlikten kaynaklanıyor. İnternet kullanım oranlarının artması ve web site sayılarında buna paralel olara artış yaşanması internet üzerinde bilgi kirliliğinin oluşmasına neden olmuştur. Bu kirliliğin önüne geçip gerçek anlamda kaliteli, faydalı platformları ziyaretçilerine ulaştırmak için çalışmalar yapan Google büyük oranda bu amacına ulaşmış durumda. Gerek kurumsal seo’da gerekse kişisel seo’da önemli değişikler gerçekleştirmiştir.

Güncellemeleri zamanın ihtiyaç ve beklentilerine göre gerçekleştiren Google ciddi bir iş yaptığını tüm dünyaya kanıtlamış durumda. Google’ın eski algoritmalarında ortaya çıkan açıklardan dolayı rahatlıkla kandırılabilmesi ve spam içerikli platformların sıralamalarda hak etmedikleri halde lider konumda bulunması bu anlamda harekete geçiren faktörlerden. Dünyanın en başarılı mühendislerine sahip olan şirketin yaptığı güncellemeler sanal ortam üzerinde devrim niteliğindeki gelişmelere neden olduğunu görüyoruz. Son yıllarda yaptığı güncellemeleri kısa kısa incelediğimizde aslında tam olarak ne için güncellemeler yaptığını da görebilmekteyiz.

Panda Güncellemesi (İçerik)

2011 Şubat ayında ortaya çıkan güncelleme internet ortamı üzerinde bulunan düşük kaliteli, derinliğe sahip olmayan içeriklerin artmasıyla harekete geçilen güncellemelerden. İnterneti deyim yerindeyse; çöp datalarla dolu bir ortam haline getiren web sitesi sahipleri yüzünden gerçekleştirilen uygulama ile sanal ortam rahat bir nefes almıştır.

Penguen Güncellemesi (Link İnşası)

2013 Ekim ayında gerçekleşen güncelleme Black hat seo tekniklerinin yaygınlaşması ve kısa zamanda hedefe götürecek backlinklerin haksız rekabeti ortaya çıkarması sonucu harekete geçilerek getirilmiş güncellemelerden. Seo programları, yapay hit siteleri ve daha pek çok black hat seo yöntemleri bu seo güncellemesi ile engellenmiş durumda. Çöp sitelerden link alımı yapan siteleri filtreleme amacıyla getirildi.

Payday Load Güncellemesi (Spam)

2013 Haziran ayında gerçekleşen güncelleme nakit, kredi ve yetişkin içerikli siteleri cezalandırmak amacıyla getirildi. Penguen ve Panda güncellemelerinin açıklarını kapatacak kriterlere sahip.

Knowledge Graph Güncellemesi (Akıllı Arama Sayfaları)

Kullanıcıların aradıkları bilgiye ulaşma esnasında arama sayfasından ayrılmasına gerek kalmadan ulaştırmak amacıyla getirilen bir güncelleme. Vikipedi sitesinin ziyaretçi sayısını düşüren bir güncelleme oldu.

Authorship Güncellemesi (Akıllı Arama Sayfaları)

Güncellemenin getirilmesiyle birlikte site sahiplerinin arama sonuçları üzerinde isim/soyisim ve küçük bir resmi bulundurulabiliyordu. Daha fazla trafik çekilebilmesi adına illegal çalışmalar yapılınca kısıtlamalara gidildi. Yazarlık işaretlemesi olarak da bilinen uygulama 2014 Haziran ayında tamamen kaldırıldı.

Hummingbird Güncellemesi (Daha Akıllı Arama Motoru – Daha Özenli Seo)

Google’ın 15. yıl dönümünde yaptığı güncelleme kullanıcıların aradıkları bilgiye daha rahat ulaşabilmesi adına getirildi. Google’ın daha hassas ve daha hızlı olmasını ifade eden Hummungbird tabiri kullanıldı.

Mobil Uyumluluk Güncellemesi (Mobil Arama Performansını İyileştirme)

21 Nisan’da getirilen güncelleme mobil kullanım oranının artmasıyla birlikte ortaya çıkan bir açığı kapatmak maksadıyla gerçekleştirildi. Mobil uyumunu sağlamış web sitelerini daha üst sıralara taşıyan Google mobil cihazlardan internete giren kullanıcıların işini kolaylaştırdı.

Kalite Güncellemesi (İçerik Kalitesini İyileştirme)

İçerik – kalite metriğini amaçlayan güncelleme sessizce gerçekleştirildi. İnternet sitesi içeriklerini çeşitli faktörlere göre değerlendirerek kaliteli içerikleri hak ettiği değere ulaştırabilmek adına yapıldı.

Pigeon Güncellemesi (Yerel Arama Sonuçlarını İyileştirme)

Aranılan bölge ya da şehirle alakalı sonuçların kullanıcılara ulaştırılması adına yapılan bir güncelleme. Ankara ile ilgili bir araştırma yapan kullanıcının İstanbul’la ilgili hazırlanmış içeriklere ulaşmasını engellemek adına önlemler alındı.

seo