Seo’da Fiyat Farkları

info@mrseo.com.tr

Seo Fiyat Farkları Neden Oluşur?

Web siteleri için sunulan seo hizmetinin hemen her firma ya da şahısta farklılaştığını fark etmişsinizdir. Seo firmalarının bir kısmı kimsenin bilmediği ve kullanmadığı önemli kaynakları kullanırken bir kısmı da basit bir webmaster’ın dahi bildiği platformlarda paylaşımlar yaparak seo yaptığını ilan etmekte. Bilinçli müşteriler ne tür bir firmadan hizmet alacağını biliyor olsa da basit hizmetler dahi alıcılarını bulabilmekte. Günümüzde amatör webmaster’ların dahi sunduğu bir hizmet olarak karşımıza çıkan seo hizmetinin profesyonel düzeyde olması sitenin kaderini belirleyecek unsurlardan. Doğru kullanıldığında etkili bir araç olan seo yanlış kullanıldığında sitenin kendi kendini imha etmesine dolayısıyla arama motorlarından silinmesine kadar kötü sonuçlarla karşılaştırabilmekte. Seo fiyatları gün geçtikçe artıyor ve bu alanda hizmet veren firmaların fiyatları birbiri ile uzaktan yakından alakalı olmuyor. Firmaların çalışma stilleri, profesyonellikleri, ne tür sitelerden backlink aldıkları gibi hususlar fiyatların sabit olmasını engelliyor. Peki seo fiyat farklarını tam olarak neler belirliyor? Fiyat farklılıklarına sebep olan hususlar neler?

Seo Fiyatlarını Belirleyen Kriterler:

Anahtar Kelime Rekabet Düzeyi:

Türkçe arama sorgularındaki sonuç sayısını ifade eder. Bugün popüler kelimelerde uygulanacak seo teknikleri ultra düzeyde profesyonel olmalıdır ki otoriter sitelerle başa baş rekabet edebilsin. Bu da fiyatları doğrudan uçuşa geçiren faktörlerden. Moda kelimesiyle dar beden kot pantolon kelimesinin getireceği geri dönüşüm farklı olacağı gibi ücretlerde ciddi anlamda birbirinden uzaklaşacaktır.

Site Yaşı:

Google site yaşına önem vermektedir. Yıllardır hizmet veren ve belirli sıralamalar elde etmiş bir siteye verdiği önem yeni açılmış siteye verdiği öneme oranla çok daha fazladır. Yaşlı sitelere daha fazla güvenir ve daha güzel ödüllendirir. Seo çalışması da sitenin yaşına göre daha etkili sonuçlar gösterecektir. Bu da çalışmayı kolaylaştırıp maliyeti düşüren faktörlerden.

Sitenin Dmoz  Dizinine Kaydı:

Dünya genelinde web sitelerine büyük oranda faya sağlayan Dmoz dizini google’ın arama sonuçlarında dikkate aldığı web dizinlerindendir. Sitenin Dmoz’a kayıtlı olması seo çalışmalarını kolaylaştıracak faktörlerden.

Site Alt Yapısı:

Blogger, WordPress ya da özel olarak hazırlanmış site yazılımları. Sitenin alt yapısı seo çalışmalarının farklılaşmasını sağlayacaktır. WordPress sistemi dünya genelinde kullanılan ve seo çalışmalarının daha rahat uygulanmasına olanak tanıyan bir hazır sistem. WordPress üzerinden seo çalışmalarını planlayan firmalar sistemin kendileri için bir avantaj olmasını değerlendirerek fiyatlarda indirime gidebilmekteler.

Sitenin Hedef Kelimedeki Sıralaması:

Organik çalışmalarla belirli bir konuma gelmiş olan web sitesinin hedef kelimede üst sıralamalara en yakın sonuçlar göstermesi fiyatı düşüren faktörlerden. Hedefe ne kadar uzak olunursa ücrette o kadar fazla olacaktır.

Ulaşılmak İstenen Hedef:

Bazı site sahipleri var ki yalnızca ilk sayfaya girebilse kendisi için yeterli olabileceğini düşünür ve seo çalışmasının bu doğrultuda yapılmasını ister ancak bazı site sahipleri de var ki ilk sayfa ilk sırada bulunmak ister. Bu durumda fiyatları en yüksek seviyelere çeker.

Ödeme Şekli:

Seo firmasına nasıl bir ödeme şekliyle yaklaşılacağı fiyatı belirler. Peşin ya da taksitli ödeme fiyatı değiştirecektir.

Teslim Süresi:

Normalde seo firmasının 3 ayda yapması gereken çalışmayı hizmet alan firmanın 1 ayda talep etmesi fiyatı kabartacak etmenlerdendir. Günlük gerçekleştirilecek faaliyetlerin yoğunluğu seo fiyatını doğrudan etkileyecektir.

Çalışma Şekli:

Seo çalışmalarını yürütecek olan bireyin nasıl çalıştığı da fiyatı belirleyen gizli bir unsurdur. Bir ekip çalışması mı yapılacak yoksa şahıs çalışması mı? Ekip çalışması her zaman daha etkili sonuçlarla karşılaştıracaktır. Seo fiyatı da çalışma şekline bağlı olarak değişkenlik gösterecektir. Kurumsal seo anlamında önem arz eden bir kriter.

seo