Arama Motorları Nasıl Çalışıyor?

info@mrseo.com.tr

Sanal ortam üzerinde bulunan platformlara girilen verileri düzenli aralıklarla indeksleyip kullanıcıların gerçekleştirdiği sorgulamalarda saniyeler içerisinde listeleyen arama motorları farklı çalışma sistemlerine sahip olsalar da genel itibariyle mantık aynıdır. Google  çalışma prensibi olarak daha profesyonel bir algoritmaya sahiptir. Arama sonuçlarında güvenilir gördüğü platformları üst sıralara yerleştirerek daha şeffaf sonuçlar sunan arama motoru sık sık gerçekleştirdiği güncellemelerle daha sağlıklı bir çalışma stiline kavuşmuştur. Eskiden alınan birkaç backlink ile bomboş siteleri üst sıralara yerleştirmek mümkün olsa da günümüzde pek mümkün değil. Google botları gün geçtikçe düşünce biçimi olarak insan düşüncesine yaklaşıyor ve insan gibi düşünüyor. Sitesini arama motorları için değil de ziyaretçileri için tasarlayan site sahiplerini de ödüllendiriyor. Kurumsal seo’da da hedef kitle ne olursa olsun sektörle alakalı özgün, faydalı bilgiler verilmeli.

Arama Motorları Nasıl Çalışır?

Arama motorları birbirinden farklı özellikler taşısa da genel anlamda çalışma stilleri birbirine benzer yapılarla sağlanır. İşleyiş şemasının daha iyi anlaşılabilmesi adına aşağıdaki terimleri incelemek gerekir.

Arama Motorları İşleyişi:

Crawling: Verilere ulaşabilmek adına belli başlı linkleri takip eder.

Indexing: Hangi verilerin hangi sitede olduğunu kaydeder.

Ranking: Site ya da içeriklerin yapılan sorgulama için en doğru sonuçları için çalışır.

Displaying: Hazırlanmış içeriklerde en etkili düzenlemeyi bulma görevi vardır.

Serving: Sorgulamaları düzenleyerek içeriği bulup sonuçları gösterir.

Arama Motorları Kandırılabilir mi?

Google dahil olmak üzere hemen her arama motoru yenilik peşindedir. Yeni, özgün içerikler görmek isterler ve site sahiplerine sitelerini özgün içerikle beslemeleri gerektiğini belirtirler. Günümüzde ciddi manada gelişme gösteren arama motorlarını kandırarak boş siteleri üst sıralara taşımak oldukça zorlaşmıştır. Özellikle Google arama motoru yıllar içerisinde bu konuda çeşitli önlemler alarak yüzlerce kriter ortaya koymuştur. Kriterlerini paylaşmayan ve arada verdiği ipuçları ile webmaster’lara yol gösteren arama motoru haclink gibi yöntemlerle az da olsa kandırılabiliyor. Web dünyasında spam yapma olarak bilinen hacklink ve daha pek çok yöntem günümüzde geçerliliğini yitirmeye başlamıştır. Dünyanın en iyi mühendis ve yazılımcılarını bünyesinde çalıştıran Google şirketi haksız rekabeti önleyip daha temiz bir internet ortamı oluşturabilmek adına her gün sıkı bir düzeyde çalışıyor ve yeni geliştirmeler yapıyor. Son 5 yılda Google’ın yapmış olduğu yenilikler web girişimcilerinin yöntemlerinin baştan sona değişmesine neden olmuştur. Günümüzde web girişimcileri, blog sahipleri, kurumsal şirketler anahtar kelimede yükselme çalışmalarını Google üzerine odakladıklarından bu arama motoru üzerinden devam ediyoruz. Google botlarının kendilerine verilen talimat ve kriterlere göre siteleri tarayıp kaliteye göre yukarıdan aşağıya doğru bir sıralama belirlediği görülüyor. Yıllar öncesinde otoriter sitelerden alınacak etkili backlinklerle arama sonuçları rahatlıkla manipüle  edilebiliyor olsa da günümüzde durumlar pek de öyle değil. Google botları eskisinden çok daha akıllı ve gelişmiş durumda. Alınan backlinklerin kalitesi, sitenin özgünlüğü, yapılan çalışmaların doğallığı, trustrank değeri gibi pek çok kriteri göz önünde bulundurarak sıralamalarını yapan gerektiğinde site sahibine yeterli yaptırımı uygulayan bir çalışma stiline sahip. Yalnızca site içerisine girilmiş içerikleri değerlendirmek adına pek çok kriteri göz önünde bulundururlar. Başlık – içerik uyumu, hitap ettiği kitle – içerik uyumu, içerik – anahtar kelime uyumu gibi birden fazla kritere göre içerikleri değerlendirip o konuda sıralamaya alır. Sitenin anahtar kelimeleri çok önemli hususlardandır. Örnekle devam etmemiz gerekirse, moda ile ilgili yayın yapan bir internet platformunun turizm kelimesinde arama sonuçlarında çıkması mümkün  değildir. Yıllar öncesinde yapılan sorguyla uzaktan yakından alakası olmayan içerikler kullanıcıların karşısına çıkmaktaydı. Yıllar içerisinde somut bir gelişim elde eden Google bugün dünyanın en çok kullanılan arama motoru olma ünvanını fazlasıyla hak ediyor. Seo firması gibi yeni sektörler doğmasına neden olmuş başarılı bir arama motoru.

seo