Adwords Nedir?

info@mrseo.com.tr

Google’ın işletme ya da site sahiplerine sunmuş olduğu bir reklamcılık hizmeti olan Google Adwords şirketin kazandığı gelirlerin %90’lık bir bölümünü oluşturur. Google sonuçları iki bölümde incelenir. Organik Aramalar ve Reklam Bölümleri. Reklam bölümlerinde Adwords hizmetinden faydalanan firma ya da siteler görüntülenir. Bu kısmın haricinde bir de Google Reklam Yayıncılarının sitelerinde yayınladıkları reklamlarda döndürülen firma reklamları bulunur. Tıklama başı maliyetin ayarlanması oranında ücret elde edilen reklam modelinde reklam veren bütçesi kadar harcamış olur. Günümüzde on binlerce şirketin maliyet verimliliğini yükseltmek amacıyla kullandığı reklam modeli firmalar için müşteri potansiyelleri yaratır. Akıllıca tasarlanmış olan sistemde gösterimden ziyade tıklamalara ödeme yapılır ve şirket gereksiz yere masrafa sokulmaz. Aynı şekilde reklam yayıncılarına ödeme yaparken de bunu gözetir. Sonsuz sayıda anahtar kelime üzerinden hangi kelimede istenirse istensin arama sonuçlarına yansıtılan reklamlar büyük bir getiri sağlayabilir. Hedef kapsam, Daha Fazla Kontrol ve Ölçülebilir değer gibi imkanlar tanıyan Adwords doğru zamanda kullanıldığında verimli olabilecek reklam modelleri arasında. Adwords’ten reklam verme aşamaları genel anlamda şu şekildedir. Reklam verilecek anahtar kelimeler seçilir, bu anahtar kelimeler için bir tbm belirlenir, reklam onaylanır. Gösterimden ücret talep etmeyen Adwords reklamlarınıza tıklama olduğu sürece ücret talep eder. Kurumsal seo sürecinin uzun olması ve firmaların doğrudan hedeflerine ulaşmak istemesi ücretli reklam modelini denemeye teşvik ediyor. Doğru anahtar kelime seçimi ve bütçe ayarlamasıyla kısa vadede ürün ya da hizmet satışlarını katlayacak düzeyde etkili bir reklam modeli.

Adwords’ün Diğer Reklam Modellerine Göre Üstün Özellikleri

Hedef Odaklıdır:

Sattığınız ürün ya da hizmeti arayan müşterilere gösterdiği reklamlarla potansiyel müşterilerinizi bulur.

İlgi Odaklıdır:

Yalnızca gösterim yaptığınız reklamlarınıza ilgi duyan ve sitenizi ziyaret eden kişi sayısınca ödeme yaptırır.

Ekonomiktir:

Ufak reklam bütçeleri ile dahi reklam verilebilecek olan Adwords gerçek anlamda uygun fiyatlıdır.

Reklam Verimi Ölçümü Sağlar:

Reklamların kaç kişiye gösterildiği kaç kişi tarafından tıklama aldığı ve ne kadar geri dönüşüm sağladığı verilerini sunar.

Adwords Reklam Sıralaması Nasıl Yapılır?

Reklamın sıralaması belirlenen formüle göre hesaplanır.

Reklam sırası = TBM x Kalite Puanı

TBM : Tıklama başı maliyet olarak açılımı yapılabilecek terimin reklamlara tek tıkta ne kadar ücret ödeneceğini ifade eder. 1 tık 0.25 tl gibi.

Kalite Puanı: Reklamın ne denli alakalı olduğunun oranıdır.

Dijital pazarlama teknikleri arasında en etkili sonuçlarla hızlıca karşılaştıran Google Adwords reklam modeli dünya genelinde milyonlarca firma tarafından kullanılmaktadır. Hedeflenen ülke ya da bölgeden yapılan aramalarda kullanıcıya gösterimi yapılan reklamlarla reklam verenin tüm istekleri yerine getirilir. Gereksiz reklam gösterim ve tıklamalarının büyük oranda engellendiği akıllıca tasarlanmış bir model olması nedeniyle şirket, işletme ve firmaların büyük bir bölümü bu reklam modelinden faydalanmaktadır. Reklam verenlerin günlük belirlediği reklam bütçesi oranında döndürülen reklamlar hiçbir şekilde bütçeyi aşmaz. Örneğin; reklam ayarlamalarını yaparken günlük 20 TL’lik bir reklam bütçesi ayarlaması yaptıysanız bütçeyi aştığı oranlarda tıklama aldığında bu oranın üzerine çıkması engellenir. Reklamların gösteriminin yapılacağı yaş, cinsiyet gibi demografik özelliklerinde seçilebiliyor olması doğrudan odaklı reklamı devreye sokmakta. Çocuk ürünleri satışı yapan bir firmanın genç kitleye hitap etmesi saçma olacaktır. Bu tarz ürünler ya yetişkinlerin ya da çocukların ilgisini çekecektir. Ürün satışlarını doğrudan ilgiye bağlı olduğu düşünüldüğünde reklam modelinde böylesi bir imkanın da sunulduğu görülmekte. Bu bakımdan firma ve işletmelerin hedef odaklı çalışmalarına imkan tanıyan bir reklam modeli olduğu söylenebilir. Seo süreciyle uğraşmak istemeyen site sahiplerinin faydalanabileceği bir yöntem.

seo